Zuid-Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu Zuid-Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu

Zuid-Thailand

Door: Lien

Blijf op de hoogte en volg Lien en Jeroen

24 Januari 2014 | Thailand, Krabi

Na wat shoppen in Bangkok puilden onze zakken uit en was het tijd om een postpaket naar huis te sturen. ik ben benieuwd of dit binnen de drie maaden effectief zijn eindhaven zal bereiken.

KAO JAY

Voor we helemaal richting zuiden trekken bezoeken we het Nationale Park Khao Jay. Dit was letterlijk een koude douche na de voorbije puffende weken.
ik had net mijn dikste trui meegestuurd met het postpakket en moest nu dankzij de kille koele berglucht noodgedwongen een nieuwe dikke trui kopen. ineens eentje int cammuflage, to be one with nature he.
Het park had veel weg van onze Belgische beberging, vol loof- en naaldbomen , alleen dtat je bij ons natuurlijk iets minder snel berepoten en olifanten tegen het lijf loopt. onwe gids haalde zijn megakijkers boven en zo konden we ook de zeldzame aapkes en ander pluisbollen zien.
S avonds besloten we o maar niet in een tentje te gaan bevriezen en zijn we terug afgedaald naar de warmere laagvlakte waar een zwembad en zacht bed op ons stonden te wachten.

KANCHANABURI

Iets ten westen van Bangkok ligt de befaamde dodenspoorlijn van Kanchanaburi, waar we ons hebben laten onderdompelen in de oorlogsgeschiedenis. Gelukkig was er ook meer te zien dan dat en zijn we me de MTB de natuur ingetrokken. Na al da bourgondisch eten en drinken waren we al behoorlijk aant aantzwellen en was ons MTB uitje dan ook meer dan welkom. savonds hebben we ons terug goed laten gaan in ons kertdiner, waarna wat Fransen zih bij ons hebben gevoegd en de gin tonic nog eens rijkelijk heeft gevloeid.

ZUID_OOST KUST

KO TAO
nu kon onze tocht naar het zuiden worden verdergezet, nieuwjaar kwam in zicht en blijkbaar dacht iedereen dit net zoals ons, in het zuiden te vieren.
de bedden op de nachttrein waren dan ook volboekt, maar gelukkig was er nog plaats in 3e klasse. de houten banken en onsluitbare ramen heten ons van harte welkom en Mr. Sleepy heeft ons die nacht dan ook weinig rust gegund. Om 5u snachts moesteen we van de trein en aten nog sel een ontbijtje vooraleer we de bus en verder boot op moestem richting Ko Tao.
de woeste zee zorgde er echter voor dat iedereen zen gezicht paars en groen begon uit te slaan en ook mijn ontbijt besloot een uitweg terug te zoeken, we waren dan ook heel blij toen we om 10u smorgens voet aan wal zetten op de haven van Ko Tao.

Hier zijn we de volgende dag aan onze duikcursus begonnen. De video tjes kijken bleek geen probleem te zijn, maar de praktijk de volgende dag in het zwembad bleek andere koek te zijn. ik voelde mij niet als een vis in het water en heb besloten dat mensen niet gemaakt zijn om onder water te ademen. ik heb de zee dan ook niet gehaald, maar jroen lag d volgende dag al te zweven boven het prahtige koraal op de 18m diepe zeebodem, ik heb het maar bij snorkelen gehouden wat ook al prachig was en volledig aan de verbeelding voldeed.
Nadat Jeroen zijn PADI in ontvangst kreeg kon het feest beginnen en sloegen we onze nieuwjaarsvooraad in. We gingen bij vrienden langs waar d coctails en verfkes al op ons zaten te wacten. toen we een heel kunstwerk op ons gezicht hadden en de drank begon te slinken gingen we verder naar het festival, waar we een bende joelende Belgen tege het lijf zijn gelopen.
Een uurtje voor het aftellen lag er helaas nen dikke steen in de weg en 5min later zat ik bij EHBO met een teennagel minder en ne gekneusde teen meer. Er zat dan ook nog weinig dansen in voor mij. gelukkig hadden de restaurantjes aant strand de volgende avond goede films op doek, heerlijke pizza en lekkere wijn te bieden..

KHO PANGHAN
Na nog enkele dagen te hebben uitgerust op de klene strandjes van Ko Tao vaarden we naar Ko Panghan. Ik hield mijn hart vast, maar gelukkig was de zee deze keer koest en gleed onze bood smooth over het water, als een mes in de boter.
Onze strandbungalow hier was ons klein paradijsje, tegen het water met een eigen terrasje. de stinkhond kregen we er gratis bij. de technobar op de rand van onze baai was de kers op de taart voor de zonsondergang. We hebben zelfs een verwoedde poging tot zelf koken gedaan, maar deze al snel opgegeven omdat uit eten nu eenmaal het goedkoopse blijft en het Thaise eten echt overheerlijk is.
We hebben onze dasbenen nog eens boven gehaald, teen goed ingetaped en de taxi ingesprongen, op naar de waterfallparty. De muziek was helemaal ons ding, zo ook de drank en de menigte.
het begon te gieten en we snapten eindelijk waarom het feestje de waterfall paty noemde. Na iedereen met onze laatste restjes nieuwjaarsverf te hebben ondergeklad en enkele zweden onder tafel te hebben gedronken bracht de taxi ons door weer en wind terug naar onze bungalow, waar we de volgende dag nog gekluisterd aan bed lagen te nagenieten.

KO SAMUI
dit was het derde eiand dat op ons lag te wachten. Buite de schattige sit bernards hond dat ons op de voet volgde vonden we dit eiland maar niets en wijn dan ook snel verder getrokken.

ZUID-WESTKUST

KAO SOK
Dit is een prachtig natioaal park waarin zich werelds grootste bloem bevind, die we helaas over het hoofd hebben gezien, maar waar we wel een gewedige 2daagske trektocht hebben gedaan.
het was al dolle pret van d moment we de bus instapten toen bleek dat er nog 3 andere Belgen in onze groep meegingen. Onze eerste belgen in Thailand!We werden op een longtailbootje gedropt en alles wat we zagen was een ware strling voor het oog.
Een meer zo groot als heel Heist bijeen, waar hier en daar reusahtige rotsformaties uit oprezen. de zon zorgde voor da extra magische effect same met de oerkrete die ge nu en dan uit de jungle hoorde weergalmen.
Na 30min kwamen we aan een grote inham in het meer waar enkele drijvende hutjes en een frisse plons op ons lagen te wachten.
Die dag nog zijn we naar een grot getrokken waar afgrijselijke grote spinnen zaten. het was er pikdonker en er hing ne sterke geur van vleermuizestrond. het was klimmen en door het water ploeteren, stukken zwemmen met de lamp in de mond, tot het licht aan de andere kant de tunel in zcht kwam. Na een heerlijke vis en nog enkele Chang Biertjes kwam de nachtsafari in ht bootje waarna we op tijd ons bedje in kropen voor de ochtendsafari en een 2e grotbewoek.

KRABI
De krabjes hier hebben maar 1 grote en 1 kleine grijppoot, vandaar de naam, het zit er vol! de uitgelegen kans om hir op Raley te gaan rotsklimmen hebbe we niet laten schieten en we hebben on persoonlijk recrd verbroke door nen 6a uit te klimmen. dit was gecombineerd met een dagje kayakken in de magoves. prachtig! en dit hebben we de volgende dag mogen voelen ook

KO MOOK
na wat bus-boot-reizen zijn we aangekomen op het shattige eilandje ko Mook. hier was het vooral relaxen en van de BBQ s genieten. we sliepen voor het eerst in een tentje en werden meestal door de apen of huilende honden gewekt. de highligt hier, kayakken tot aan de emeraldcave, hebben we uit puure luiheid niet gedaan, een volgende keer misschien ..

KO LIPE
2 uurtjes varen van Ko Mook kwamen we aan op het kleine ko Lipe, op een uur konje heel het eiland rnd wandelen. de stranden waren hier witter dan wit, en voelden de ene keer al sneeuuw, de andere als bloem aan onder je voeten. We hadden nog een vrije bungalow gevonden in Porn Resort! hier was het relaxen, van het lekkre eten genieten, maar vooral snorkelen. het koraal kon je in alle kleire vinden en de vissen ook, jeroen heeft dan ook de kans niet aen schieten om een heerlijk dagje te gaan duiken.

hier loopt ons Thaise avondtuur ten einde en staat er weer een nieuwe ontdekking: Maleisie, op ons te wachten

• 26 Februari 2014 - 12:07

Mp:

mooi , mooi , geniet ervan ,
    een reis om nooit te vergeten ..