Maleisie en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu Maleisie en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu

Maleisie en Singapore

Blijf op de hoogte en volg Lien en Jeroen

07 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Langkawi

Na een geweldige tijd in Thailand was het weer tijd voor een nieuw land, Maleisie, vol nieuwe cultuur en avontuur. Langkawi was onze eerste stop. Het is een klein eilandje op een uur varen van Koh Lipe. Dit deden we met een speedboot die als een razende gek door de zee raceste. Tanken gebeurde zelfs zonder te stoppen. Want het was een speedboot, geen slowboot!
Langkawi was toeristischer en voor de rest weinig spectaculair na onze eilandentrip door Thailand.Na en ellendige nacht in een dorm met 4 loners zijn we dan ook snel verder gegaan.

Penang

Penang is een "eiland"(brug verbonden met het vaste land), met Britse roots. Dit was meteen te merken aan het stadje waarin we verbleven, Georgetown.
We verkende Little India en genoten van het heerlijke Naan brood, tandori chicken en de hilarische luide muziek van deze wijk. Onze scooter bracht ons doorheen het helse verkeer naar de grootste tempel van zuid oost Azie, de streetart van Georgetown, het nationaal park waar we een dag hebben rondgetrokken (hier kwamen we weer een slang tegen en dit gebeurt enkel wanneer we zonder een gids op stap zijn!) en naar Escape, een pretpark dat ecologisch verantwoord is en waar we het aapje hebben uitgehangen (hoogteparcours, klimmen, deadrides, ...).
We hadden het geluk dat het bijna Chinees nieuwjaar was, waardoor alles eens zo mooi was door de versieringen.

Kuala Lumpur

Voor deze stad hadden we hoge verwachtingen met Chinees nieuwjaar, maar dit viel jammer genoeg wat tegen. Weinig festivalactiviteiten voor Chinees nieuwjaar, grote gebouwen en nergens iets gezellig om te drinken.. Een stad zonder ziel.

Melaka

Na Kuala Lumpur te zijn ontvlucht kwamen we aan in Melaka. Dit stadje heeft een hele reeks Europese roots: Nederlandse, Portugese en Engelse. Dit maakt het er dan ook super gezellig. We hebben genoten van de toeristische winkelstraat, onze history wat aangescherpt met musea's en savonds romantisch uitgekeken over het stajde in een draaiende toren.

SINGAPORE

Een ware wereldstad.
Wolkenkrabbers om u tegen te zeggen, gebouwen in alle vormen en formaten, dit ten midden van parken en een groene omgeving waarin geen vuitje te bekennen valt.Na de laatste maanden doorheen zuid-oost azie te hebben getrokken moesten we even met onze ogen knipperen om te wennen aan deze kraaknette stad.

Hier hebben we het geluk gehad om bij familie te mogen verblijven, ten huize Carla, Marc, Siemen en Birte.
Siemen kwam ons al tegemoet gereden met de step toen we aan de Condo arriveerden. Marc verwelkomde ons en liet ons onze eigen kamer met airco en badkamer zien. het was al even geleden dat we nog zo in de watten waren gelegd en we voelden ons al anel thuis. zeker toen we s avonds mochten aanschuiven om te tafelen en een heerlijke spagetti (die Liza de fillipijnse wekster) voorgeschoteld kregen.
De volgende dag gingen Jeroen en ik op pad met alle mapjes en kaarten die we van Carla en Marc gekregen hadden..
de volgende dag hebben we een plons genomen in het 50m lange zwembad aan de condo (geen mopje!)
Carla had een gaatje gevonden in haar drukke agenda ;) en heeft als een ware singaporese ons rondgegitst. We wandelden met zen allen boven de stad op ellelange bruggen, bezochten een gigantisch shoppingcenter waar Carla ons van de plaatselijke delicatesse liet proeven.
Na het prachtige lichtspectakel aan Marina Bay hebben Jeroen en ik nog even van de laatste momenten van chinees nieuwjaat gaan genieten waarna we onze beddenbak opzochten.
Terwijl Siemen de volgende ochtend ging voetballen en birte zich voorbereide op een verkleedfeestje gingen wij terug op pad richting de vlieghaven, op naar Indonsesie!
Nogmaals dankuwel voor het leuke verblijf,
Singapore heeft ons aangenaam verrast!