Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lien en Jeroen

22 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Na een lange, maar vlotte vlucht zijn we aangekomen in hartje Bangkok, ook wel Kao San Road genoemd. Hier belanden de meeste backpackers en marktkramers. Goedkope kleren, heerlijke coctails, smoothies en snacks, alles is hier te vinden.
Onze eerste dagen waren meteen goed gevuld. Hoewel volgens ' de plaatselijke gidsen' alles gesloten was, hebben we toch tal van attracties kunnen bezoeken. Zo hebben we (tijdens een eerste knallend onweer met bijbehorend stortbad) het paleis gaan bezoeken. Een ware streling voor het oog. Zo ook de liggende boedha en tal van What's (tempels) en de Gouden Berg,...
Voor ons tweede gedeelte in Bangkok hebben we ons naar de nieuwe stqd begeve. Hier liep het sjiekere volkske rond en had je tal van 'ping-pong' wedstrijden waar de plaatselijke propper je wel wou binnenloodsen (wat wij natuurlijk niet gedaan hebbe). Verder hebben we hier het Jim Thompson huis gaan bezichtigen, dit is een Amerikaanse architect die voor het eerst de Westerse stijl geintroduceerd heeft in de typische thaise paalwoningen. Ook zijn we naar het slangenmuzeum geweest waar we alle kneepjes al geleerd hebben om de jungle in te trekken. De slangen gaan lopen van ons ;). Eentje hebben we er al mogen vasthouden, een meterslange python. Jeroen deed bijna in zen broek.
Ook hebben we al van de heerlijke Thaise keuken geproefd; Phad Thai,curry's, Mc Donalds,...

Door de weersomstandigheden en ons veranderlijke goesting is het plan lichtelijk gewijzigd en reizen we eerst verder naar het noorden ipv het zuiden.
Onze volgende stop zal Ayuthaya zijn, de voormalige hoofdstad van Thailand..

tot schrijfs

• 22 Oktober 2013 - 19:24

Looryy:

Lieniee!

yess, veilig aangekomen en blijkbaar een goede start gehad :)
    Ik ben benieuwd naar meeeeerr (en foto's ... :D) !

Lebber,
    Loory

Ps: heb je je cosy broek al aangehad ? :)

X

• 22 Oktober 2013 - 21:51

De Enige Echte Iris:

Ziet er cool uit allemaal!! Geniet er nog van, en vooral veel mooie kleren kopen :)

Dikke kus!!

• 23 Oktober 2013 - 11:19

MP:

Leuk om te lezen en te volgen , de reis van je leven

• 23 Oktober 2013 - 22:41

Monique En Luc:

_he hallo,

Fijn om dit te lezen, genieten is onze boodschap

Groetjes
    Monique en luc
    Xx

• 25 Oktober 2013 - 16:25

Heleen C.:

Mijn oudjes zijn vandaag ook goed aangekomen in Bangkok. Ik moest hen blijkbaar updaten over jullie whereabouts, bij deze... :) Doe ze de groeten, mochten jullie ze tegenkomen. Geniet ervan ginder! x

• 29 Oktober 2013 - 19:05

Laura "Negerke" Luisa:

OOOHHH Shnoekiepies!!! wat een avontuur al, en jullie zijn nog maar net vertrokken!!!! het klinkt al zo mooi!!! OOEEhhh guurrl, me iz sooo jalouse!!! =) Have fun, ik kijk uit nr jullie volgend bericht!!! Groetjes aan uwen bleshka daar!
    * Mwah!! * Xx.

• 29 Oktober 2013 - 21:47

Toon:

nice! macdo.. :D

• 06 November 2013 - 09:54

MP:

heel mooie foto's , echt de moeite , we genieten mee
    MP