Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lien en Jeroen Van der Sanden en Van den Broeck - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Lien en Jeroen

09 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na het verkennen van de stad zelf, werden de Boedha s en tempels ons eventjes teveel en zijn we op jungle trekking gegaan.
onze grope bestond uit 5fransen, wij en onze Thaise gids. Onze gids waarschuwde allereerst voor de tarantula s, slangen, centepies, schorpioenen,.. Na op olifanten te hebben gereden trokken we dan ook met een "gerust hart" de jungle in. :)
Na wat klimmen, salippen en schuiven kwamen we aan onze eerste stop; de badcave, echt veel vleermuizen hebben we niet gezien, maar we waren meer dam blij met de rustpauze. Van daaruit moesten we og enkele uurtjes trekken en kwamen we aan onze eerste overnachting bij de bergstammen. Onder een muskietennet en doodmoe vonden we ins ons bamboo hutje al snel mr sleepy.
de volgende dagen was het nog stevig stappen naar de verschillende watervallen waar ze konden zemmen en overnachten. onze trekking eindigde met een rafting waarbij de begeleiders niet wisten wat Yes of No was, maar wel wat olifantenpoep was en al snel begon iedereen de troep uit de rivier te vissen en ontstond er een olifantepoepgevecht.

terug in Chiang Mai konden we (na eerst een grondige douche) eindelijk onze dansbenen nog eens hun gang laten gaan. De Yellow Zoo zoals de uitgaansbuurt in ChiangMai noemt kent geen bekers met alcohol, alleen Buckets! wat ons dan de volgende dag ook een dag lang bedliggen en een zwaar hoofd bezorgde.

Met onze scooter zijn we nog naar MaeRim gereden waar we Tiger Kingdom, Monkeyschool, butterflyfarm, watervallen en de prachtige botanische tuin van een of andere queen bezocht hebben.
Ook in Chiang Mai zelf zijn we naar de Doi Sucketberg gereden waar nog meer wtervalle en een tempel (vooral het uitzicht boeide ons) hebben bezocht. Hier kwam ik Lore Michielse tegen, een klasgenootje van in Leuve. In Chiang Mai zijn we ook nog ene gaan drinke met Daisy en Stijn die toevallig zich in dezelfde stad bevonden.

Chiang Mai beviel ons dus zel en we zijn er dan ook bijna 2 weken gebleven, ik heb nog een aantal dagen een cursus voetreflexologie gevolgd, terwijl Jeroen kon chillen en een curusus Thais koken is gaan volgen.

Vanuit ChiangMai trekken we via een slingerend pad door de bergen (meer dan 80 haarspeldbochten zeggen ze) verder naar het Thaise hippiedorpje PAI

• 10 November 2013 - 09:32

Mp:

leuk om op de kaart jullie routte te volgen
    gtrs mp

• 14 November 2013 - 19:58

Monique Daems:

wel, die watervallen zou ik ook eens graag zien, prachtig! Een paradijs. Maar voor mij zal het wel alleen op foto's zijn zeker, niet in 't echt. En met poep spelen dat is toch ni zo interessant he, krijg je toch ziektes van! geniet ervan en sla maar alles in jullie kopjes op! xxx je ma en schoonma

• 01 December 2013 - 09:34

Stijn VO:

Schoon foto's!
    Op tijd vertrokken uit Bangkok! Tzijn daar dikke rellen. Maar daar zijn jullie wsl wel van op de hoogte.
    Hou het veilig en GENIET!

grtz

Stijn

• 10 December 2013 - 16:30

Marga:

Jeroen & leen, hier de groetjes van tante Marga en Jos, we volgen jullie in het mogelijke
    het is geweldig dit te kunnen doen, in mijne tijd was mijn reis Scherpenheuvel. Wat de
    fotos die we hebben gezien aan de waterval was de tweede de beste, goede lichtinval proficiat
    aan de fotograaf, geniet verder van de reis en tot in Booischot.